top of page

PÅ SAMTLIGA KURSER REKOMMENDERAR VI ATT HA MED VATTENFLASKA. OBS! VÄLJ EN VATTENFLASKA SOM ELEVEN SJÄLV KAN ÖPPNA OCH STÄNGA.

ACRO KIDS & AKROBATIK

På akrobatiklektionen SKA alla elever av säkerhetsskäl ha håret uppsatt i knut samt bära tighta kläder. Vi rekommenderar dräkt och tights. Inga smycken, strumpor, eller lösa kläder tillåts (om speciella skäl finns tillåter vi strumpor med halkskydd).

Eleverna ska ha med sig gympaskor, då dessa används vid uppvärmning. När vi är på mattor och airtrack är eleven barfota.

BARNBALETT & BALLET KIDS

Valfri klädsel som eleven kan röra sig obehindrat i. Vi ser gärna att eleverna har på sig dräkt, trikåer/tights samt mjuka balettskor/tossor men det är inget krav. Håret ska vara uppsatt i knut.

HIPHOP

Kläder som eleven kan röra sig obehindrat i, gärna med en lösare siluett. Eleverna ska ha på sig gymnastikskor/rena sneakers.

ARTISTIC BALLROOM

Kläder som eleven kan röra sig obehindrat i, gärna kjol/byxa och tightare

linne/T-shirt/dansdräkt. Uppsatt hår. De första lektionerna går det bra att dansa i strumpor, sen rekommenderar vi latinskor med mockasula. Prova ut din sko hos dansbutik för att hitta en sko som känns stabil och har bra passform. OBS! Om du har smal klack SKA klackskydd användas (för att skona våra dansgolv).

ÖVRIGA KLASSER

Valfri klädsel som eleven kan röra sig obehindrat i, tex tights/shorts/hotpants och linne/T-shirt/dräkt. Eleverna ska ha på sig gymnastikskor på sig samt ha uppsatt hår.